Вирішення багатьох завдань вимагає мислити нестандартно. Саме тому стратегічне мислення потрібне в певних ситуаціях, коли дитина має знайти причину проблеми і придумати як її вирішити. Розпочніть розвиток аналітичних здібностей через пошук схожих предметів у навколишньому світі, формуючи з них уявні пари.

Пошук зв’язку між дією та результатом

Діти шукають зв’язки між оточуючими предметами: іграшки однакового кольору, маленькі собаки, дорослі з бородами, сині машини. Ці зв’язки допомагають їм організувати світ, щоб швидше реагувати на нові життєві ситуації. Дуже швидко діти усвідомлюють, якщо іграшка зникла, потрібно покликати маму чи тата і іграшка знову з’явиться. Власний досвід контактів з зовнішнім світом формує подальшу поведінку, наприклад, якщо вкусить коричневий собака, дитина буде більш обережною з коричневими собаками у майбутньому. Подібний досвід посилює здатність дитини до вирішення життєвих проблем.

Батьки можуть посилити дитячу здатність виявляти подібність та відмінність у предметах, вказуючи на пари на прогулянці чи під час будування схожих предметів з кубиків LEGO® DUPLO®.

Батьківське наука для дітей

Коли з поля зору дитини зникає тваринка LEGO® DUPLO®, наприклад, падає на підлогу, малюк бачить два варіанта вирішення проблеми. Перший варіант – це змусити батьків знайти і повернути тваринку LEGO® DUPLO®. Мабуть Ви можете згадати випадки, коли дитина кидає іграшку в майже одне місце, а потім чекає, що Ви її піднімете.

Другий варіант – самостійний пошук тваринки LEGO® DUPLO®. Потрібно більше часу, щоб самостійно зрозуміти, куди впала іграшка і як її знайти. Однак, наступного разу малюк не турбуватиме батьків з вимогам підняти улюбленого ведмедика. Звичайно, другий варіант кращий, але він потребує дисципліни та витримки від батьків.

Визначайте шлях вирішення проблеми

Вирішення проблеми для дорослих та дітей вимагає застосування аналізу, пошуку рішення та розробки можливих альтернатив. Протягом аналізу згадується попередній досвід, а потім пов’язується з теперішнім завданням. Пошук рішення пришвидшується, адже, можливо, що певні елементи проблеми вже вирішувалися в минулому.

Відтермінування рішення

Пошук шляхів вирішення не обов’язково має бути безперервним. Інколи діти втрачають інтерес до вирішення певної проблеми, часто після істерики, починаючи іншу гру. Цікаво, що пауза в роботі над проблемою може принести продуктивні результати, оскільки діти переключають увагу на нові предмети, вони спроможні активувати уяву. Під час нової гри діти можуть знайти ідеї для вирішення «старої» проблеми.