LEGO DUPLO

MENU

експерт

Покажіть Вашій дитині схожі предмети в навколишньому світі! Допоможіть малюку знайти пари навколо вас.

Вирішення багатьох завдань вимагає мислити нестандартно. Саме тому стратегічне мислення потрібне в певних ситуаціях, коли дитина має знайти причину проблеми і придумати як її вирішити. Розпочніть розвиток аналітичних здібностей через пошук схожих предметів у навколишньому світі, формуючи з них уявні пари.

Пошук зв’язку між дією та результатом

Діти шукають зв’язки між оточуючими предметами: іграшки однакового кольору, маленькі собаки, дорослі з бородами, сині машини. Ці зв’язки допомагають їм організувати світ, щоб швидше реагувати на нові життєві ситуації. Дуже швидко діти усвідомлюють, якщо іграшка зникла, потрібно покликати маму чи тата і іграшка знову з’явиться. Власний досвід контактів з зовнішнім світом формує подальшу поведінку, наприклад, якщо вкусить коричневий собака, дитина буде більш обережною з коричневими собаками у майбутньому. Подібний досвід посилює здатність дитини до вирішення життєвих проблем.

Батьки можуть посилити дитячу здатність виявляти подібність та відмінність у предметах, вказуючи на пари на прогулянці чи під час будування схожих предметів з кубиків LEGO® DUPLO®.

Батьківське наука для дітей

Коли з поля зору дитини зникає тваринка LEGO® DUPLO®, наприклад, падає на підлогу, малюк бачить два варіанта вирішення проблеми. Перший варіант – це змусити батьків знайти і повернути тваринку LEGO® DUPLO®. Мабуть Ви можете згадати випадки, коли дитина кидає іграшку в майже одне місце, а потім чекає, що Ви її піднімете.

Другий варіант – самостійний пошук тваринки LEGO® DUPLO®. Потрібно більше часу, щоб самостійно зрозуміти, куди впала іграшка і як її знайти. Однак, наступного разу малюк не турбуватиме батьків з вимогам підняти улюбленого ведмедика. Звичайно, другий варіант кращий, але він потребує дисципліни та витримки від батьків.

Визначайте шлях вирішення проблеми

Вирішення проблеми для дорослих та дітей вимагає застосування аналізу, пошуку рішення та розробки можливих альтернатив. Протягом аналізу згадується попередній досвід, а потім пов’язується з теперішнім завданням. Пошук рішення пришвидшується, адже, можливо, що певні елементи проблеми вже вирішувалися в минулому.

Відтермінування рішення

Пошук шляхів вирішення не обов’язково має бути безперервним. Інколи діти втрачають інтерес до вирішення певної проблеми, часто після істерики, починаючи іншу гру. Цікаво, що пауза в роботі над проблемою може принести продуктивні результати, оскільки діти переключають увагу на нові предмети, вони спроможні активувати уяву. Під час нової гри діти можуть знайти ідеї для вирішення «старої» проблеми.

експерт

Яка Ваша улюблена казочка? Побудуйте її з кубиків разом з Вашою дитиною!

Казки – це більше ніж просто забава, вони допомагають вивчати основи соціальної поведінки. Архетипні персонажі з їхніми різноманітними характерами та ролями мають значний психологічний вплив на дітей. Чи Ви колись задумувалися, яке послання заховане в улюблених казках?

Послання з казкового світу

Казки - дуже важливі для дітей різного віку і навіть для дорослих. Опис епічних завдань та наполегливість у подоланні негараздів мають вражаючий вплив на нашу уяву. Вони розповідають дітям, що навіть найслабший може досягти успіху. З казок діти навчаються довіряти, вірити у свої сили, діяти розумно, працювати важко і, як результат, досягати успіху.

Уособлення з героєм

У казках персонажі архетипні – королі, невдахи, принцеси, чарівники та ін. Вони борються за ідеали добра з негативними героями. Подібні історії розвивають соціальні навички, адже часто діти уособлюють себе з характером персонажів. Дівчатка ідентифікують себе принцесами, як у Сплячій красуні LEGO® DUPLO®, а хлопці – рицарями.

Вибір між добром та злом

Головні герої – завжди позитивні, навіть якщо роблять помилки. На шляху до мети їм доводиться боротися з жадібністю, злодійством та поганою поведінкою. Наприкінці казки негативні персонажі лишаються з порожніми руками, а головні герої отримують нагороду та любов. Чіткий контраст між добром та злом – найважливіше для дошкільняти

Вікова межа у світі казки

Найкращий вік для казки – дошкільний. Діти у цьому віці потребують пригод та чіткої структури – казки задовольняють обидві цілі. Старші діти теж люблять казки, але зі складним сюжетом.

Взаємодія батьків та дитини у реальному житті

Казки мають реальний вплив на стосунки батьків та дитини. Експерти радять виділяти час для історій, якими часто є казки. Це не тільки час знайомства з читанням, але й своєрідний ритуал, коли батьки та дитина розслабляються і спілкуються.

експерт

Навчайте Ваших дітей, займаючись звичайними справами. Урок приготування їжі принесе справжнє задоволення!

Діти починають задумуватись про свою кар’єру у ранньому віці. Одна з перших професій, яку вони бачать – і намагаються наслідувати – кухар. Нічого дивного, адже скільки вони себе пам’ятають, батьки готують їжу.

Позитивний приклад приготування їжі

Батьки – це приклад для наслідування, як поведінки так і професійних звичок. Діти дивляться, як тато та мама готують їжу і намагаються відтворити процес в пісочниці або на килимі з іграшками. Щойно діти починають цікавитися приготуванням їжі, пограйте з ними, щоб розказати про правила безпеки на кухні и секрети кулінарної майстерності.

Іграшкам час обідати

Маленькі кухарі часто садять обідати своїх улюблених ляльок чи іграшкових тваринок. Вони готують стіл і сідають обідати всі разом - розпочинається свято, важлива соціальна подія. Якщо у Вашої дитини не має маленької дитячої кухні, то її зможуть замінити звичайні домашні предмети. Діти можуть грати у приміщені, або на вулиці зі своїми іграшками LEGO® DUPLO® – прибирання після гри значно простіше, ніж після справжньої їжі.

Розділяємо та говоримо

Спостерігаючи за батьками на кухні, діти хочуть готувати, а не лише їсти. Вони будуть використовувати іграшки для складання спеціального меню або ж створювати їжу, яку щойно для них приготували. Варто розпочати з приготування бутерброду з окремих кубиків замість хліба та сиру, або приготування салату із зелених та червоних кубиків LEGO® DUPLO®.

Справжнє готування, справжнє споживання

Діти справді хочуть робити все самостійно. Єдине питання - коли та як. Спочатку подумайте над маленькими кроками для маленьких рученят. Почніть із збирання, а потім переходьте до нарізання та очищення. Це більше ніж просто обід, Ви будуєте позитивне сприйняття їжі та її приготування з раннього віку.

Операція прибирання

Немає значення справжня чи іграшкова їжа, але є постійний етап – прибирання. То чому б не обіграти його? Окрім цього, це корисний життєвий урок для кожного: ти готуєш – ти прибираєш.

експерт

Підтримайте уяву Вашої дитини. Вона може побудувати все навколо!

Гра не просто періодична розвага, вчені кажуть, що це справжній сплеск дитячої здатності долати життєві виклики. Це час навчання через гру, як природня складова щоденного сімейного життя.

Час гри

Експерти пояснюють: час гри – дуже важливий і має довготривалий вплив. “За останні десятиліття, дослідники в сфері освіти і дитячої психології зібрали докази необхідності гри в житті дитини. Навички дитини, вивчені через гру у ранньому віці, становлять підгрунтя для майбутнього навчання та успіху”, сказав Скот Баррі Кауфман, професор, доктор наук, Інститут позитивної психології та уяви, Університет Пенсильванії.

Підготовка до професії починається з гри

Діти не лише розважають себе під час гри, вони вчаться управляти своєю власною фізичною та емоційною поведінкою. Їхнє прохання посидіти довше в пісочниці – перевірка меж соціальних зв’язків. Прості ігри з цифрами – основа для пізнішого вивчення науки та математики. Співставлення розмірів та кольорів у колони будинку LEGO® DUPLO® закладають основу для творчого підходу до вирішення проблем. Дійсно, гра це справді тренування для формування життєвих навичок.

Це не навчання в школі

Школи традиційно акцентують увагу на механічне – покращується пам’ять статистичними даними. Тобто для цього потрібно багато часу. Багато навичок 21-го століття, взаємодія, спілкування, критичне мислення, творчий підхід, не легко вивчити в школі, але легко вивчаються через гру. Тільки подумайте, гра може сильніше впливати на майбутнє дитини, ніж час проведений у школі.

Будьте творчими

Зрозуміло, що творчість, стратегічне мислення та наполегливість важливі частини розвитку. Ці риси допомагають дивитися на світ під іншим кутом, вирішувати проблеми нестандартно та формують сильні особистості.

Створюйте завдання, а не давайте відповіді

З концептуальним/стратегічним мисленням, дитина має знайти причину проблеми, зрозуміти її та вирішити, як її подолати. Допоможіть дитині нестандартно мислити, щоб досягти поставлених цілей – дізнатися як дійти з точки А в точку Б чи завдання на час - це більший виклик, ніж просто традиційний плановий урок.

Три основні принципи допоможуть познайомити дитину з творчим підходом у вирішенні проблем:

  • Дозвольте дитині використовувати кубики LEGO® DUPLO®для пошуку власного шляху вирішення задачі.
  • Змінюйте обстановку. Чим менше дитина знає, тим більш творчі відповіді та рішення вона приймає.
  • Замість того, щоб розказувати дитині крок за кроком що їй робити, зробіть так, щоб вона пояснила ситуацію та свої дії Вам.

експерт

Досліджуйте з Вашою дитиною, як весело можна проводити час з цифрами та лічбою

Розвиток математичних здібностей у дітей залежить від індивідуальної дрібної моторики рук. Їхня здатність рухатись та обертати предмети впливає на сприйняття форми, ваги, розміру, та кількості. Щоб допомогти дитині розвинути майбутні математичні здібності, розпочинайте рухатись та рахувати вже зараз.

Лічба у дошкільному віці

На математичні здібності дитини впливають різні фактори. Давайте подивимось, як можна допомогти малюку розвинути ці здібності.

Зростання з цифрами

Діти швидко ростуть, починаючи розуміти лічбу/рахунок. Вже за півтори року для дитини звичним стає список покупок – ранній крок до вивчення лічби. Малюк ще не розрізняє цифр і не проводить паралелей між ними, та вже у дитячому садочку він легко з цим впорається.

Дрібна моторика та лічба

Дрібна моторика має прямий вплив на розуміння дитиною цифр. Спочатку дитина може поєднати три кубики LEGO® DUPLO®, а потім полічити їх – один, два, три. Здатність обертати предмети і відчувати їхню вагу, розмір, та кількість – це ключ до розвитку математичних здібностей..

Місце для рахунку

Гарне просторове сприйняття тісно пов’язане з розвитком математичних здібностей. Поняття «високо-низько», «над-під», та «до-між-після» дуже тісно пов’язані з лічбою. Чи Ваша дитина може описати де є її улюблені кубики LEGO® DUPLO®?

Нехай розпочнеться гра з підрахунку

Ігри з цифрами та вправи на лічбу формують у дітей позитивне ставлення до математики у ранньому дошкільному віці. Зробіть такі ігри складовою вашого звичайного дня:

  • Впізнавання цифр – рахуйте все з чим стикаєтесь протягом дня, коли ви купуєте щось чи готуєте: одна морквина, дві морквини, три...
  • Застрибуйте у потяг – Поставте кубики LEGO® DUPLO® на Потяг з цифр у послідовному порядку, перемішайте їх, а потім попросіть дитину знову розставити їх по порядку.
  • Пальчикові ігри – порахуйте пальці на руці, потім нехай малюк назве їх по порядку. Потім показуйте комбінації пальців не по порядку, що дозволить дитині закріпити лічбу.
  • Показуйте та читайте – подивіться на кількість книг на поличці або римованих лінійок у вірші, порахуйте кількість прочитаних сторінок перед сном.

експерт

Практика доводить до ідеалу! Мотивуйте Вашу дитину тренувати пам’ять з легкими та веселими іграми.

Так як це абстрактне поняття, ігри на запам’ятовування дуже важливі для нас. Чи знаєте Ви скільки різних типів пам’яті тренуєте, та як допомогти дитині їх розвинути?

Незмінність предметів – це лише початок

Діти не народжуються з розвинутою пам’яттю. Насправді, новонароджені часто плачуть, коли забрати іграшку з їхнього прямого поля зору. Досить скоро вони вивчають, що ці предмети існують, навіть якщо вони їх не бачать. Психологи називають це незмінністю, і це - ранній приклад того, як розвивається здатність запам’ятовувати.

Немає пам’яті, лише реальні спогади

Не всі спогади, добрі чи погані, однакові. Психологи розділили їх на дві групи:

“Довільна пам’ять” містить факти та події, які ми свідомо пам’ятаємо – як граматика чи уроки історії в школі.

“Мимовільна пам’ять” - це несвідоме вивчення повторюваних дій – як зав’язати шнурки, чи як грати в теніс. Ми покращуємо ці здібності і будуємо ці знання постійно практикуючись.

Ці знання зберігаються навіть у різних частинах мозку.

Практика

Практика доводить до ідеальності, як мінімум покращує. Якщо ми хочемо бути кращими у чомусь, потрібно постійно тренуватися. Подібно до піаніста чи гімнаста, нашому мозку потрібно тренуватися. Ми тренуємо здатність нашого мозку зберігати інформацію, довільну та мимовільну, ми посилюємо існуючі навички та здатність до вивчення нового.

Гра в теорії

Гра тренує у дітей ментальні та фізичні м’язи. Дитячі ігри можна розділити на три основні категорії, відповідно до фізичної активності, розумових здібностей, та фізичного задіяння іграшок:

  • Рухливість – ігри на рухову активність використовують дрібні та великі рухи. Для старших дітей рух означає ловити м’яч чи малювати послідовні круги. Для молодших – знайти та зібрати іграшки перед сном.
  • Будування – ігри на будування змушують нас розміщувати фізичні предмети у визначену форму. Вони можуть бути послідовними, як, наприклад, складання квітки з паперу, або ж просто побудова вежі з кубиків LEGO® DUPLO®.
  • Мислення – з дитиною можна грати в інтелектуальні ігри з раннього дитинства. Можна грати в хованки з іграшкою або вивчати цифри, розміщуючи пронумеровані кубики LEGO® DUPLO® у послідовному порядку.

експерт

Допоможіть Вашій дитині пізнати світ через спостереження, вимірювання та будування!

Для дитини розмір має значення. Як тільки дитина починає бачити та рухати предмети, виникають питання: Яка вежа більша? Хто вищий – я чи мій ведмедик? Хто найвищий у сім’ї? Найбільше запитання для батьків – це вирішити, яку дати відповідь.

Наскільки великим є мій світ?

Дослідження розмірів дитиною викликає багато запитань. Дитина цікавить щось більше, ніж просто висота ведмедика. Вона намагається осягнути величину навколишнього світу, батьки мають допомогти дитині «виміряти» світ та предмети у ньому. Відповідь на запитання – це лише початок. Справжнє завдання – це допомогти дитині знаходити відповіді на власні питання.

Давайте порівняємо та оцінимо відмінності

Порівняння починається, як тільки дитина може бачити та рухати предмети. Не достатньо знати, що це за предмет, діти шукають його місце у світі. Кількість нових предметів постійно збільшується, адже цікаво знати зріст батьків, кольори машин, розмір нещодавно побудованої вежі з кубиків LEGO® DUPLO®.

Як визначити розмір?

Дитяче розуміння розміру починається з простих порівнянь – що вище, коротше або ширше. На ранніх етапах розвитку інтерес до розміру пов’язаний з визначенням місця предмета у світі, ніж зі справжнім вимірюванням.

Діти шукають чітке пояснення для порівняння та розуміння відмінностей в розмірі. Згадайте традиційні позначки на дверях з відмітками зросту усіх членів родини. Діти спостерігають зміни свого зросту навіть без прив’язування до одиниць вимірювання.

Розмір у цифрах

Одиниця вимірювання – це абстрактне поняття, для розвитку розуміння якого потрібні роки. Доцільно розпочати з підрахунку горішків на тарілці та продовжити підрахунком кубиків LEGO® DUPLO® у вежі. Коли дитина ознайомиться з цифрами та розмірами, одиниці виміру, наприклад, сантиметр, допоможуть структурувати знання.

Народжені, щоб будувати

Діти воліють будувати з усього: згодяться чайні чашки, пісок, іграшкові тваринки та кубики. Підтримайте їх бажання, допоможіть вибрати безпечні матеріали, наприклад, кубики LEGO® DUPLO® та визначити найкраще місце для гри як у помешканні так і надворі.

Конструктивне навчання

Будування за певним завдання є важливим елементом раннього розвитку дитини. Конструктивне будування може мати часові обмеження чи завдання по висоті. По цих параметрах, діти направляють свою уяву та вчаться вирішувати поставлені завдання не лише у будуванні.

експерт

Побудуйте ферму свійських тварин у Вашій квартирі!

У ранньому віці для дитини відвідання ферми, або ж просто зустріч з сусідським собакою, який стрибає та щасливо махає хвостом, – це вже неймовірний досвід. Знайомство з тваринами не лише приносить позитивні емоції, але допомагає зрозуміти як побудований тваринний світ, як дбати про тварин, а також формує відчуття відповідальності у дитини. Дізнайтесь більше про домашніх тварин!

Animals count a lot

Діти люблять тварин усіх видів. У перші роки життя дитина може відчувати більшу близькість до тварин аніж до людей. Якщо у помешканні немає живої тварини, діти особливо сильно прив’язуються до плюшевого улюбленця. Як дорослі, ми можемо забути про важливість цієї тваринки. Чи думали Ви колись над запасною, якщо справжня загубиться чи залишиться у місці відпочинку?

Emotional refuge

Діти використовують тварин, іграшкових та справжніх, щоб попрактикуватися в емоційних навичках. Це більше ніж використання кольорів та розмірів, діти використовують їх, щоб сформувати своє ставлення до соціального світу навколо. Інколи, тварини говорять до них і мають свою відмінну точку зору про життя.

Get up close and personal

Діти намагаються наблизитись до тварин. Теплі і пухнасті цуценята, кошенята та діти – кращі друзі. Саме тому діти люблять відвідувати ферму та вольєр у зоопарку, де можна годувати тварин. Звичайно, вони захочуть принести додому усіх милих тваринок, з якими вдалося познайомитися.

As close as possible

Іграшки можуть допомогти дитині познайомитись зі світом свійських тварин – без гармидеру та запаху. За допомогою наборів LEGO® DUPLO® «Моя перша ферма» та «Велика ферма» дитина може попрактикуватися у визначенні їхніх назв та кольорів. Імпровізуючи, вони виберуть своїх фермера та його дружину, і зможуть пройти крізь денні завдання по годуванню тварин, збиранню яєць і роботи у саду.

Responsibility

Діти часто хочуть тварин, але не усвідомлюють скільки всього потрібно робити. Це приклад, коли тварини LEGO® DUPLO® можуть допомогти. Виконуючи всі денні завдання для кожної тваринки, домашньої чи з ферми, діти годують та прибирають. Батьки можуть спати спокійно, знаючи, що ці тварини не замукають чи не закукурікають о 5.00 ранку.

експерт

Весело вивчайте кольори з Вашими дітьми!

Ще до моменту, як дитина запитає, чому трава має інший колір, ніж ведмежатко – вона думає про кольори, обираючи улюблений.

Раннє сприйняття кольору

Розуміння кольору настає рано. Вже після шести місяців, малюки починають бачити кольори – навіть, якщо чітко не фокусують свій погляд. Кольорові іграшки, кубики LEGO® DUPLO®, поїзди - все це привертає більше уваги малюка, ніж білі чи сірі предмети. Чи знаєте Ви на якій іграшці Ваша дитина сфокусувала свій погляд?

Я знаю, що я хочу

Дослідження показали, що малята швидко вирішують, який колір улюблений, більше часу розглядаючи улюблені кольори. Переважно це синій та червоний, потім йде фіолетовий та помаранчевий. Найменш цікавий колір – коричневий. А Ваш малюк довше дивиться на синього кита чи оранжевого гарбуза?

Що таке колір?

Діти починають впізнавати та називати кольори у віці близько трьох років. У дошкільному віці, вони вивчають, що деякі кольори мають особливе значення: червоний означає зупинка, а зелений – можна безпечно йти, і найважче – жовтий – чекати. Але коли кольори світлофору універсальні, то пояснення білого, чорного, чи фіолетового різняться в залежності від культурних традицій.

У мене нема чорного настрою

Діти не пов’язують постійні кольори та емоції. Як показують дослідження, 3- та 4-річні діти асоціюють червоний з радістю, а голубий зі смутком, але навіть тоді вони обирають весь спектр, щоб описати їхні відчуття. Не було обраного єдиного кольору для злості, але яскраві кольори пов’язувалися з радістю, а темні – зі смутком. Ви повинні поговорити з Вашою дитиною, щоб визначити, що для неї означає той чи інший колір.

Рожевий для дівчаток…

Популярність рожевого серед дівчаток – це недавній культурний феномен. Соціальний вибір рожевого для маленьких дівчаток прийшов на зміну голубому у минулому столітті. Сьогодні дівчата потопають у кольорах, створених спеціально для них: різноманітні відтінки рожевого, червоний, жовтий, та фіолетовий. Тому не дивно, що маленькі дівчатка обирають саме ці кольори.

…та синій для хлопців?

Синій – це лише початок для хлопців. У віці трьох років, хлопці починають будувати стереотип і табу на «дівочі» кольори, та обирати інші – в основному відтінки синього, коричневий, та зелений. Насправді, не тільки хлопці пов’язані із синім. Дослідження показали, що більшість людей, незалежно від віку чи статі, насправді люблять синій.

Відрізняйте мене за кольором

Колір у дитинстві обирається в залежності від статі. Час проходить, діти бачать ширший спектр у навколишньому світі, і можуть звільнитись від умовностей та оточити себе кольорами, які справді їм подобаються.

експерт

Давайте грати грати кубиками LEGO® DUPL® разом! Розвага, яка допомагає розвиватися Вашій дитині.

Ігри – дуже важливі для розвитку дитини. Діти грають, змагаються, і набувають навичок, що так потрібні у житті: дрібна моторика, тренування пам’яті, зосередженість. Вони мають можливість отримати цінну практику із організації своїх емоцій. Гра має позитивний вплив не лише на дітей, але й на дорослих, зміцнюючи зв'язок між батьками та дітьми.

Це серйозна справа

Грати в ігри – дуже важлива і серйозна справа для дітей. Вони пам’ятають злети і падіння у грі. Це справді важливо для них, адже у дорослих робота має багато злетів та падінь. Діти, коли грають, поринають у інший світ, де вони забувають про все навколо: час, їжу, сон.

Час гри чутливий до віку

Час гри настає рано, як тільки новонароджені починають повторювати дії і рухати туди-назад іграшки. У віці від двох до семи років діти починають грати в «символічні ігри», які вимагають спільної роботи з іншими дітьми чи дорослими. Саме тоді ігри з чіткими правилами, змаганням і кооперацією стають важливими. Відомі ігри мають кінцеву мету, як, наприклад, завершення будування замку LEGO® DUPLO® зі специфічних кольорів та кількістю веж. Суміш фізичної координації та розумової спритності просто необхідні, так як діти вчаться вирішувати завдання та творчо мислити.

Необхідна батьківська підтримка

Найкращі ігри вимагають додаткових зусиль перед та під час гри. Важко вгадати, коли краще відійти і дати дитині, яка займається новою справою, можливість самостійно добитися успіху або зробити власні помилки. Діти можуть вивчити з вежі, що завалилася, більше ніж зі спроби батьків врятувати її. Інше завдання для батьків – це допомогти дитині розвинути відповідне бажання, що врівноважує персональні досягнення зі змаганням.

А тепер про емоції…

Під час гри лунає не лише сміх. Коли щось іде не так, діти сердяться. Розчарована дитина старається привернути увагу до себе криком, перебиванням інших, або повністю виходячи з гри. Ігри на віддати-взяти допомагають дитині та батькам навчитися контролювати напад гніву.

Контроль над часом

Як недивно час має значення для будь-якої гри. Перемога чи поразка у грі може залежати від настрою у певний момент і навіть від часу дня. Для успішного запуску нової гри, дуже важливо, щоб дитина була не втомленою та нагодованою.

експерт

Допоможіть Вашій дитині дослідити світ тварин!

Перша зустріч дитини з твариною часто породжує багато питань та коментарів. Пояснення від батьків допоможуть дитині орієнтуватися у тваринному світі, навчитися лічбі, розрізняти кольори та розвинути пам’ять.

Запрошуємо до дикого, широкого світу

Навколо дитини – дикий, дикий світ. Королівство тварин налічує тисячі видів, які бігають, плавають, літають. Дітям однаково подобаються великий слон у зоопарк і мале кошеня у дворі. Батьки ніколи не можуть сказати наперед, яка тваринка сподобається дитині.

Каталогізація

Окрім ахів і охів над милими тваринками, у дітей виникають багато запитань про те, що вони бачать. Вони хочуть знати назви тварин, що вони їдять і чому вони не їдять саме зараз. Скористайтесь можливістю потренувати навички лічби та розпізнавання кольорів у дитини. Ця нова інформація допоможе дітям класифікувати тваринний світ на менші, зручніші групи.

Справжній досвід

Діти захоплюються великими об’єктами, саме тому відвідування зоопарку у дітей стоїть на першому місці під час знайомства з тваринним світом. Де ще вони зможуть побачити так багато незвичайних тварин за один день? Окрім бажання побачити, діти ще люблять зайти у вольєри, де можна годувати тварин. Ви можете використати зацікавленість тваринами і відтворити побачене вдома за допомогою іграшок.

Ігри з тваринами вдома

Коли день у зоопарку добігає кінця, що тоді? Тоді на зміну можна пограти з іграшковими тваринами LEGO®, що робить походи в зоопарк більш пам’ятними. Перед та після походу в зоопарк пригадайте назви тваринок LEGO® DUPLO® , їх цікаві риси, що вони їдять. Діти можуть відтворити улюблені сценки з тваринами із зоопарку.

Підготовка тварин

У дітей часто виникає бажання завести домашнього улюбленця вдома . Однак, вони не усвідомлюють скільки зусиль потрібно докласти для їх догляду. В такому випадку Вам допоможуть тварини LEGO® DUPLO®. Діти можуть виконувати повсякденні обов’язки, пов’язане з бажаною тваринкою – годування, прибирання, прогулянки, купання.

експерт

Творча гра починається змалечку

Підбір гри дитини відповідно до її віку

Гра - це важлива частина вивчення базових соціальних навичок. Діти розвивають навички координації рухів, тренують пам’ять та зміцнюють свої мовні навички. Вони також вивчають основи спільної роботи та навчаються краще управляти емоціями. І це не лише для дітей, адже гра посилює зв’язок між дорослими та дітьми.

Гра відповідно до віку

Види гри відрізняються відповідно до віку дитини. Гра починається з немовляти, так як діти повторюють рухи і рухають іграшки "копіюючи гру".

У віці від двох до семи, дитина розпочинає "символічну гру", яка полягає у спільній грі з іншими дітьми чи дорослими. Для дошкільнят стають важливими ігри зі зрозумілими правилами, змагання та спільна гра. Для дорослих - це час показати зацікавленість дитиною та її заняттями, та приєднатися до розваг.

Відомі види символічної гри містять ігри з конструювання, кінцевою метою яких є побудувати замок за допомогою інструкцій. Цей вид гри базується на вирішенні завдань та розвитку творчості.

Особливості між хлопчиками та дівчатами

Чи відрізняються ігри хлопчиків та дівчаток? Хлопці схильні до ігор націлених на фізичну активність та безпосереднє змагання ніс-у-ніс.

Гра - взаємовигідна річ

Гра - це модель реальності для дітей та дорослих. Дітям гра допомагає копіювати та краще розуміти навколишній світ дорослих. Дорослі ж розуміючи ці ігри можуть допомогти у розвитку дитини.

експерт

Дитина грається по-різному. Але як гратися правильно?

Дитяча гра є важливою формою навчання та набуття основних соціальних навичок. Але чи знаєте ви, які типи ігор підходять для дітей різного віку?

Значення гри

Гра важлива для дитини та її розвитку. Під час гри діти набувають нових навичок. Вони вчаться керувати гнівом і агресією. Вони розвивають моторику, пам'ять, увагу і мову. Гра посилює соціальні зв'язки між дітьми й дорослими.

Ігрові вправи

Бажання гратися з'являється вже у немовлят. Це можна назвати «ігровими вправами». Дитина повторює дії, які може контролювати (маніпуляції з певними об'єктами, іграшками).

Символічна гра

У віці від двох до семи років з'являється «символічна гра». Дитина вчиться взаємодіяти з іншими однолітками. Дорослим більш ніж бажано, тобто просто необхідно  демонструвати інтерес до гри з дитиною, до самої дитини та її діяльності. Для дітей дошкільного віку на першому місці стоять ігри з правилами, змагання та групові ігри.

Конструктивна гра

Із символічних ігор дитину найкраще розвивають ігри конструктивні. В таких іграх слід дотримуватися певних правил, спрямованих на вроджену адаптацію, у такої гри є певна мета (наприклад, збудувати замок з піску). Такі види ігор допомагають учитися вирішувати проблеми, розвивають творчість.

Ігри хлопчиків та дівчаток – чи є у них щось спільне?

Іграшки включають в себе багато об’єктів, які ми можемо використовувати для організації будь-якої діяльності.

Гра хлопчиків може бути агресивнішою, з яскравими елементами фізичної активності. Така гра грубіша, хлопчики намагаються домінувати над своїми однолітками.

У дівчат кращий самоконтроль. Хлопчики, навпаки, на відміну від дівчат, віддають перевагу грі у великих групах.

Підготовка до реальної ситуації

У грі іноді можна побачити модель реальності. Це тип поведінки, який не призводить до завершення. Імітуючи реальний світ, дитина починає проникати у світ дорослих і розуміти його.

експерт

Як розвивати дитячу пам’ять?

Таке абстрактне поняття, як пам'ять, є важливою частиною нашого життя. Але чи знаєте ви, як вона розвивається? І як правильно тренувати дитячу пам'ять?

Усвідомлення власного тіла, або «Мамо – я живу»

Приблизно у віці одного року дитина починає усвідомлювати власне тіло і його функції. Дитина дізнається, що вона є самостійним суб’єктом. Діти починають розуміти, що вони можуть торкатися речей, тримати їх, розрізняти їхні колір і властивості. Все це розвиває їхню пам'ять.

Початкова інформація

Дитина запам'ятовує початкову інформацію. У літературі ми іноді зустрічаємо термін «інфантильна амнезія». Вона виявляється в тому, що діти у віці до трьох років не запам’ятовують дуже багатьох речей. Ситуації, які містять сильний емоційний заряд, становлять виняток.

Гра і тренування пам'яті

Активні дії й управління об'єктами призводять до формування «доріжок» пам'яті, які поглиблюються повторенням. Завдяки безперервній грі деякі види діяльності залишаються в пам’яті і потім ми  виконуємо їх автоматично. Це, зокрема, катання на велосипеді, бісероплетіння, катання на ковзанах або плавання. 

Під час гри дитина

  • пізнає своє тіло;
  • дізнається й запам'ятовує інформацію про вагу, зріст і розмір іграшки;
  • вивчає кольори;
  • запам'ятовує смаки й аромати. Невдовзі діти вже знають, що їм подобається, а що ні. 

Сім’я і тренування пам'яті

Батькам слід гратися з дітьми в різноманітні ігри. Ігри для розвитку моторики вимагають руху. Немовлятам, наприклад, дуже корисно гратися з новими предметами. Старшим дітям – гратися, їздити на велосипеді, плавати. Інтелектуальна гра розвиває раціональний бік дитячої особистості. Зі своїми дітьми ви можете гратися в школу, вчити їх тримати олівець, щоб написати першу літеру, засвоювати цифри та дні тижня. Дітям подобаються конструктивні ігри, такі як будування з кубиків LEGO ® DUPLO ®, складання й різання. 

 

експерт

Які кольори люблять діти і яких уникають?

Сприйняття кольору змінюється протягом життя. Крім того змінюються і переваги, які ми віддаємо тим чи іншим кольорам. Чи знаєте ви, що немовлята віддають перевагу певним кольорам

Навіть найменші діти сприймають кольори.

Барвисті іграшки, споруди, потяги – все це привертає увагу більше, ніж сірі чи білі об'єкти. Навіть новонароджені сприймають кольори, хоча якщо їхній зір не такий досконалий, як у дорослих. З розвитком сприйняття дитини вдосконалюється.

Синій, червоний, фіолетовий і помаранчевий

Дослідження свідчать, що у віці кількох місяців діти вже мають свої улюблені кольори. Рухи очей дозволяють визначити, який колір дитина розглядає довше. Довше дивляться на синій, червоний, фіолетовий і помаранчевий. Найменш цікавий колір – коричневий.

Що таке колір?

Діти починають розуміти і називати кольори у віці приблизно трьох років, а деякі навіть раніше. У дошкільному віці діти дізнаються, що деякі кольори мають особливий сенс – червоний колір означає «стоп», а зелений колір – безпечний рух через перехрестя.

Рожевий для дівчаток ...

Популярність рожевого кольору серед дівчат є культурним феноменом. Якщо у нас дівчинка, ми оточуємо її кольорами, призначеними для дівчаток з моменту їх народження: відтінками рожевого, червоного, жовтого і фіолетового. Таким чином, маленькі дівчатка автоматично віддають перевагу цим кольорам. 

… і синій для хлопчиків?

З трирічного віку хлопчики виробляють у себе стереотип, що «дівчачі» кольори – табу для них. Рожевий для дівчаток, а у хлопчиків так само є свої кольори. Це відтінки синього, коричневого та зеленого. З часом діти можуть звільнитися від умовностей і оточувати себе кольорами, які їм справді подобаються.

експерт

Чого нас можуть навчити казки

Казки – це не тільки розвага. На прикладі казки діти вчаться основним принципам взаємин між людьми. Чи знаєте ви, що приховано в казках?

Допомога з казкового світу

Казки мають велике психологічне значення для дітей будь-якого віку. Вони допомагають розвивати індивідуальність. Вони дають надію, що навіть найслабший може добитися успіху в житті. З казки дитина дізнається про те, що, коли ви довіряєте своїм здібностям, ви можете подолати всі перешкоди і врешті-решт досягти успіху.

Порівняння з героєм

У казках протилежності часто поєднуються між собою. Дівчата порівнюють себе з принцесами, відьмами й феями. Хлопчики – з лицарями, супергероями, князями.

Добро і зло

Історії вчать розпізнавати людські цінності.

  • Вони засуджують скнарість, крадіжки, заздрість чи брутальну поведінку на адресу іншої людини.
  • Будь-який злочин у казках, як правило, буває покараним.
  • Контраст між добром і злом допомагає навіть дітям дошкільного віку усвідомити моральні цінності суспільства.
  • Діти порівнюють себе з позитивними героями, які в кінці казки одержують нагороди і любов.

До якого віку діти повинні мати змогу жити у своєму казковому світі?

Імовірно, справжній вік для казок – це дошкільний вік. Дітям у цьому віці потрібні структура й порядок. Казки надають і те, й інше. Школярі можуть абстрагуватися від реальності через казку, але все ж таки казки корисні. Якщо дитина дивиться тільки казки навіть у старшому віці, відмовляючись дивитися фільми, які підходять для її віку, бажано мотивувати маленького школяра до інших видів діяльності. 

Взаємини батьків з дитиною

Казка має більше значення для взаємин батьків із дитиною, коли її читають або розповідають. Бажано знаходити час і місце для читання або розповідання історій. Казка може стати ритуалом для батьків і дітей, своєрідною нагородою після тривалого дня. Зазвичай діти дуже цінують цей ритуал.

Де купити

експерт

Як вибрати правильну іграшку?

Кожна іграшка повинна не лише розважати дитину, а й розвивати її. На наборах LEGO® DUPLO® відповідним символом вказано цільову вікову групу, що значно полегшує Ваш вибір. Яких іще правил треба дотримуватися при виборі іграшки?

По-перше, придивіться до того, як грається Ваша дитина. Це допоможе Вам зрозуміти, що обрати, - з віком діти прагнуть складніших ігор.

Від 18 до 24 місяців – вивчення світу

У цьому віці ігри призначені для вивчення світу. Для цього чудово підійдуть усі предмети, які можна ставити одне на одного, відкриваються або закриваються, мають ручки й перемикачі, утворюють звуки тощо. При виборі іграшок слід звернути увагу на такі:

  • об’ємні книжки-розкладачки,
  • блоки/кубики для будування,
  • іграшки з рухомими деталями та/або ручками.

2–3 роки – рольові ігри

Діти у віці двох років починають імітувати й наслідувати все, що їх оточує. Тому для цієї вікової групи підходять рольові ігри з використанням таких іграшок:

  • костюми,
  • ляльки і тварини,
  • будиночки й машинки,
  • набори для будування, кубики та пазли.

Набори для будування водночас допомагають дітям засвоювати навички самостійного вирішення проблем.

3–4 роки – розвиток уяви

Із розвитком уяви діти все більше виявляють творчі здібності та створюють власні світи. Хлопчики граються в лицарів, дівчатка хочуть бути принцесами. Тому іграшки мають бути відповідними.

4–5 років – працюємо разом

Закладені природою творчі здібності Вашої дитини досягають піку. Діти постійно малюють, будують і ліплять. Вони починають виявляти інтерес до цифр і літер, які відкривають перед ними абсолютно новий дивовижний світ.

Освоювати цей новий світ допоможуть набори LEGO® DUPLO® - діти можуть просто рахувати кубики або ж гратися спеціальними наборами, які навчають лічити й водночас розвивають уяву та логічне мислення.

 

приховати фільтрпоказати фільтр

Обрати ідеї
для гри

Відключити фільтр

Показати ідеї ігор для

Віку

Шукати

Ще більше порад -
незабаром

Дізнавайтеся про появу цих чудових ігор.


ЗАВАНТАЖЕННЯ